Vil du prøvesynge?

Har du lyst til å synge klassisk kormusikk, og være en del av et unikt musikalsk fellesskap sammen med andre dyktige og engasjerte sangere?

Send oss en e-post på christianiakammerkor@gmail.com

Hva betyr det å være medlem i Christiania Kammerkor?

Dette er aktivitetsnivået du kan forvente hos oss:

• Vi øver hver mandag 18:00 - 20:30 på Sagene skole (Biermanns gate 2, 0473 Oslo).

• I løpet av ett år har vi som regel fire konsertprosjekter; en konsert rundt påsketider, en sommerkonsert, en høstkonsert og en-to julekonserter.

• Vi pleier også å ha én øvingshelg hvert semester, enten i Oslo eller et hyggelig sted utenfor byen.

• Vi er en sosial gjeng som gjerne henger sammen når vi ikke synger også, og den første mandagen i måneden pleier vi å stikke innom en pub i nærheten for å ta et glass etter øvelsen.

Hva forventes det av deg?

For å bli medlem i Christiania Kammerkor må du ha en god stemme og et godt gehør. Vi liker å ha effektive øvelser med utvikling fra uke til uke, så vi tror det er en fordel at du:

• Har lyst og mulighet til å prioritere øvelser hver mandag.

• Har gode notelesingsferdigheter.

• Bruker tid på egenøving/forberedelser mellom hver øvelse.

• Er trygg og selvstendig og kan stå alene på stemmen din.

Vi ønsker å ha fokus på samklang og musikalsk utvikling. Derfor er det viktig med et stabilt ensemble og godt oppmøte på øvelse hver uke. I løpet av ett semester kan du være borte maks 4 øvelser.

Prøvesang - Hvordan foregår det?

På prøvesang møter du dirigenten vår og to medlemmer fra koret.

• Før prøvesang får du tilsendt en korsang som du skal forberede din stemme på. Det forventes at du kan den godt og kan synge den uten støtte.

• Vi vil også at du skal forberede en valgfri sang som fremføres uten akkompagnement. Velg noe som du kan godt, og som du liker å synge og kan vise frem innlevelse og musikalitet. Eks. salme, vise, lied, arie, julesang, "Ja, vi elsker".

• I tillegg til de to forberedte sangene vil vi gjøre noen skalaøvelser for å høre på registeromfanget ditt, og samklang med to andre sangere for å finne ut om vi passer for hverandre.

• Du får også en enkel bladlesingsoppgave, og vi tar en hyggelig prat om motivasjon og forventninger.

Vi setter stor pris på at du kommer og synger for oss, og er opptatt av at du skal ha en hyggelig opplevelse!

Interessert? Send oss en e-post på christianiakammerkor@gmail.com

Hva er en “åpen øvelse”?

Noen ganger i året arrangerer vi åpen øvelse. Da har du mulighet til å teste hvordan det er å være en del av koret, og oppleve hvordan vi har det på øvelse. Det er ikke nødvendig å forberede eller ta med noe til denne øvelsen. Hvis du er interessert i å begynne i koret, så avtales tidspunkt for prøvesang etter at du har vært på besøk.

Følg med på Facebook-sidene våre for å få informasjon om neste åpne øvelse, eller send oss en e-post.

Inne i en ring, II. Broen - Musikk: Marcus Paus Tekst: Cornelius Jakhelln